Alexander-Technika  -  AT studio | Fotógaléria | AT Kongresszus 2008

 

 

 

 

8. Alexander-technika Kongresszus 2008
Svájc, Lugano
 

 

 

A nemzetközi Alexander-technika kongresszus 3-4 évente kerül megrendezésre, melyre tanítványokat, növendékeket, tanárokat és érdeklődőket egyaránt szívesen látnak. 2008-ban Lugano-ban zajlott a rendezvény a luganoi kongresszusi központban, és az egyetemen. Az egy hétig tartó programsorozaton, mely tartalmazott továbbképzéseket, előadásokat, játékos workshop-okat, zenés-tombolós bulit és színpadi játékokat, közel 650 fő vett részt, tanult és osztotta meg tudását másokkal. A legidősebb résztvevő az ünnepelt, 93 éves Elisabeth Walker volt, aki a mai napig lelkesen tanítja a módszert.

 

 

 

8. Alexander-technika Kongresszus 2008

Svájc, Lugano

 

Előkészületek

A kongresszuson résztvevők számára csomagot állítottunk össze.

A szervezők bemutatják az egyetemet és a teendőket.

 

A luganoi egyetem termeinek előkészítése továbbképzésekhez.

A továbbképzések 23 különböző helyszínen zajlottak

Robert Britton (USA) örül az eredménynek.

 

 

 


Megnyitó, regisztráció
 

Beszélgetés Elisabeth Walker-rel.

Kapunyitás után résztvevők áradata a regisztációs pulthoz.

Regisztráció a kongresszusra.

Információ közlés
Judy Stern (USA)

Hallgatóság a megnyitó beszéd előtt.

A beszédet Elisabeth Walker tartotta, Judy Stern, Michael Frederick és Rosa Luisa Rossi közreműködésével. 

 


Tanári, megnyitó est 

Tommy Thompson (USA)

Tanárok üdvözlik egymást

 

Michel Frederick (USA) és Rosa Luisa Rossi (Svájc) két főszervező.

 

Elisabeth Walker köszöntő beszéde.

 

Közös koccintás.

 

 

 

 


Részletek a továbbképzésekről

A résztvevők gyakran helyezkedtek el félkörben, amíg a képzés elméleti volt.

Kontakt improvizációs tánc Alexander-módszerrel.

Jeremy Chance (Japán) workshopja

Alexander-módszer szinte mozdulatlanul ...

... mozgásban ...

... és lendületben.

Paul Versteeg és Tessa Marwick workshop-ja nemcsak látványos, de igen hatékonynak is bizonyult...

... autonómia érzetének erősítése, térérzékelés, mozdulat és mozdulatlanság ...

... közelség ...

... és távolság

Paul Versteeg és Tessa Marwick (Hollandia)

Óra előadóknak és színészeknek, felolvasás, játék a hangal.

Többszörös munka. Az Alexander-módszer tanítása során a tanár önmaga irányait adja át a tanítványnak. Így ami változást egyik tanár a másikban létrehoz, az a növendék számára is érzékelhető.

Tanítás tanári segédlettel.

 

Tommy Thompson a  japánoknak tartott továbbképzésén.

 

Kivetített előadás Catherine Kettrick-kel (USA)

Mozgás, koordináció, egyensúly

Kilépés

 

 

Rivka Cochen (Izrael) mindig várt tanítása.

Rivka Cochen (feketében) tanítja az egyik tanárt

Alexander-technika zenészeknek, ez esetben a hegedű művésznek.

Alexander-módszer alkalmazása a tánban

Cathy Madden (USA) előadása

Philippe Cotton (Svájc): vállalati Alexander-technika képzés.

Összegzett koordináció, két agy, két kéz, egy kép.

Irmel Weber (Németország)továbbképzésén párok rajzoltak egy képet, egy tollal, egyszerre.

Alexander-módszer fekve való alkalmazása lehetővé teszi, hogy a tanítvány el tudja izmait lazítani...

...és képes legyen figyelmét egy-egy izomcsoportra koncentrálni.

A szék gyakorlatot többek között a leülés, felállás gyakorlása végett alkalmazzuk.

 A leülés és felállás egy napjában számtalanszor végzett mozdulatsor, melynek minősége meghatározóan befolyásolja testhasználatunkat.

 

 Színpadi előadás az Alexander-módszer alkalmazásával, melyben szembetűnő a mozgás könnyedsége és dinamikája.

Jennifer Mizenko (USA)
Alexander-technika tanár táncbemutatója

 

 

Jenet Feindel (Kanada/USA) színpadi produkciója

 

 Csoportos improvizáció

 

 A csoportos előadáson megfigyelhető volt a színészek és a zenész könnyed játéka...

 

 

 ...az Alexanderi testhasználattal az előadóművészek kevésbé fáradnak, könyebben játszanak és jobban tudnak koncentrálni a színészi játékra

 

 Alexander-módszer közös gyakorlása
kötetlen program keretében, a világ különböző tájairól összegyűlt Alexander-tanárok megosztották egymással tudásukat, tapasztalataikat.
 

Rivka Cochen tanítása.
Rivka egy rendkívül tapasztalt tanár, sokan várták konzultációit.

Munka az elsődleges kontrollal
(fej-nyak-hát kapcsolat)

Elisabeth Walker a ma élő legidősebb Alexander-tanár, aki még F.M. Alexandertől tanult.

Az irányok rendkívüli fontosságának témája mindig visszatérő az Alexander-technikában...

...és irányok akkor is, ha nem beszélünk róluk.

Peter Ribeaux (Anglia)
jobb oldalon

A leülés és felállás egy olyan mozdulatsor, melyet napjában számtalanszor végzünk...

...s melynek minősége tartósan befolyásolja testhasználatunkat. 

 

 Az asztali munka lehetővé teszi, hogy a tanítvány el tudja izmait lazítani...

...és képes legyen figyelmét egy-egy izomcsoportra koncentrálni.

Alexander-technika alkalmazása a járás közben előforduló testtartási hibák korrigálására.

Gugolás és emelés Alexander-technika alkalmazásával.

Ez a gyakorlat többek között kiváló az irányok érzetének felismeréséhez.

Az Alexander-tanár arra tanítja a növendéket, hogy hogyan lehet a testhasználatot befolyásolni az elsődleges kontroll (fej-nyak-hát kapcsolat) harmóniájának tökéletesítésével. 

Szék gyakorlat. Sokszor használja az Alexander-növendék annak gyakorlására, hogy hogyan kell megérinteni egy tanítványt.

   

 Zenés rendezvény - lazítás képpen
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Kongresszus záró 
 

A színpadon Elisabeth Walker...

 

... a jelenlegi szervezők

 

... és az összes korábbi kongresszus szervező tanár.

...köztük Shmuel Nelken (Izrael), aki többször tartott továbbképzéseket Magyarországon.