Alexander-Technika  -  AT studio | Jártál már úgy, hogy egy nehéz nap végén jóhiszeműen lefeküdtél aludni, hogy majd jól kipihened
Blog témakörök:Összes bejegyzés: (17)

Jártál már úgy, hogy egy nehéz nap végén jóhiszeműen lefeküdtél aludni, hogy majd jól kipihened magad és reggel úgy ébredtél, mint akit agyonvertek?

A test bosszúja, ha nem rendeltetésszerűen használjuk.
Az igen fárasztó napok foglalkozástól függetlenül nagyjából úgy telnek, hogy a munkába belemelegedve (rosszabb esetben még előtte) egyre több az elvégzendő feladat és egyre rövidebb a rendelkezésre álló idő. Ennek kompenzálására sietni kezdünk. Lerövidítjük a mozdulatokat és ezer antenna áll ki a fejünkből azért, hogy a sürgősségi és fontossági sorrendet helyesen állítsuk fel, semmit ne felejtsünk ki, minden ügyfélnek vagy főnöknek eleget tegyünk és az időhatárt is betartsuk.

A sietség vitathatatlanul növeli a hibázási lehetőséget, az intenzív koncentráció pedig hosszabb távon kimeríti az embert. A lerövidített mozdulat nagyjából annyit jelent, hogy az „idenyúlok – odanyúlok”-ból „idenyúlok izomból – odanyúlok izomból” lesz. Megemeljük a vállunkat, feszítjük a nyakunkat és ha valaki ránk ordít, még a farkunkat is behúzzuk. Ezektől az ingerektől testünk gyakorlatilag bezárul. A fej a nyak pozíciójához képest (általában) előrébb kerül (főleg asztali munkánál és vezetés közben).

Belegondoltál már?

Egy felnőtt fej 6 - 8kg. Szegény nyakunk!!! Órákon, sőt nem ritkán napokon keresztül küzd, hogy a fejet 45 - 60 fokos szögben meg tudja tartani, noha a fej pontosan a nyak felett helyezkedne el (mint anatómiailag normális esetben), az semmilyen izommunkát nem igényelne, mivel a testre ható fizikai erők támogatják a testet. Ha már a fej és nyak egymáshoz való helyzete ilyen rossz irányba változott, biztosak lehetünk benne, hogy a vállak előre, a mellkas pedig beesik és sorolhatnám tovább a változásokat és azok következményeit. Izmainkat mereven tartjuk és a stressz miatt eszünkbe sem jut lazítani. Csakhogy, az ember frankón alkalmazkodik és képes megszokni ezt az állapotot, ami azt jelenti, hogy rövid idő után már észre sem veszi, hogy mi történik testével. (Később persze, mikor már rendszeresek a fájdalmak, akkor meg ismét tudatosítjuk.)
…és akkor jönnek azok az éjszakák amikor az izomfeszültség megmarad (főleg a mélyebb izomrétegekben). Nappal legalább a folyamatos mozgások úgymond bemelegedve tartják az izmokat, de éjszaka a hosszan tartó mozdulatlanság alatt a feszülő izomrostocskákkal együtt merevednek meg az izomkötegek, tehát nem csoda, ha reggel… Jajaj!
Erre megoldás lehet, ha megtanuljuk helyesen használni testünket, hogy ne fogjanak ki rajtunk az élet szituációi.

 

Mennyire tetszett ez a cikk?  
(a biztonsági kód kitöltése szükséges a szavazáshoz)
biztonsági kód *:
szavazat elküldése

Írd meg a véleményed erről a cikkről:
(a csillaggal jelölt mezők szükségesek, az e-mail cím nem jelenik meg)
Név *:
e-mail cím *:
weboldal:
hozzászólás *:
biztonsági kód *:
hozzászólás rögzítése